lördag 3 december 2011

Träningsglädje del 2.

När jag började träna för snart två månader (!) sedan gav jag mig själv ett löfte. Jag ska testa det mesta, men tycker jag inte just den träningsformen är rolig ska jag inte tvinga mig att träna den någon mer gång. Idag testade jag spinning för första gången på säkert tio år, och jag tyckte det var roligt, vilket kom som en chock för det hade jag inte förväntat mig. Och dessutom har de som tränar mycket spinning oftast riktigt snygga ben, så det ska jag fortsätta med :) har redan bokat ett pass till fredag!

Men något jag ibland tänker är "jag borde gå ut och springa en runda" men jag gör aldrig det. Varför? Jag tycker det är så himla tråkigt. När jag var yngre var jag ganska duktig på långdistans och sprang snabbt, men sedan blev jag äldre (och större) och helt plötsligt blev det en plåga. Så nu lovar jag mig själv att jag ska inte tänka "jag borde springa" något mer. En powerwalk gillar jag, eller en liten löptur på ett motionsband som uppvärmning, men sen får det räcka. Träning ska vara roligt! Nu är det slut på det dåliga samvetet, löpningen kan vänta till det blir varmt ute i alla fall!

Nu: lakritsthé och youtube.
Sen: Filmen Förbjuden kärlek på biografen Zita. En persisk film, lämpligt nog. Väldigt smal, men verkar bra. Ska bli intressant! Trots att de pratar persiska ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar