måndag 19 december 2011

Jullunch, should be nice.

Jag har väldigt svårt för när det bildas "tjejgrupper" på arbetsplatser, fester, ja allt möjligt, och brukar istället söka mig till killarna. Less drama... Men när jag idag blev inbjuden till jullunch i morgon med alla tjejerna på jobbet (vi är inte många) på Grodan så var jag ju tvungen att tacka ja. Dels är det ju trevligt att lära känna dom eftersom vi inte jobbar nära varandra (till och på olika våningar i huset. jag sitter på fjärde våningen med 28 st killar och en till tjej...) och dels har jag länge velat äta på Grodan... jag har dock inte ens vågat gå in och se vad en sådan jullunch kan kosta, där går väl hela månadsbudgeten :) haha. Men det ska bli trevligt ändå. Även om det första min chef sa när jag berättade att jag blivit inbjuden var att "åh, jag har så svårt för när det bildas tjejgrupper" haha, jag kunde inte annat än att hålla med...

Nej, nu ska jag fortsätta göra research om huruvida Dwain Chambers kommer få tävla i OS 2012, sen ska jag möta upp Paaaaul och Javier från min gamla klass för lite mat och prat. Det blir skoj. På tal om att spendera hela matbudgeten på utemat...

Förresten, idag fick jag göra kökslistan inför 2012, vem som ska ha hand om diskmaskinen och sådant där. Förra året kallades den bara "Kitchen boy/girl list". Tråkigt tyckte jag och döpte den till "Kitchen slave list 2012" i år. Hehe. Och så kände jag mig modig när jag skrev in mitt eget namn nästa höst. Har ju provanställning i ett halvår, men räknar iskallt med att få vara kvar redan nu :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar