onsdag 7 december 2011

Still not sleeping.

Nej, jag kan fortfarande inte sova. För uppspelt över livet i allmänhet. Och redan nervös inför torsdag. Då ska jag först på veckomöte för att träffa alla på mitt nya jobb, sen är det "aktiviteter" där och sedan julfest. Oh dear. Jag är nervös! Haha. Men det ska bli roligt. Fast mitt största orosmoment är vad jag ska ha på mig. Är det meningen att vi ska gå hem mellan aktiviteten och festen? Ska jag vara finklädd eller casual? Bläää.

Så jag är tillbaka på youtube. Glee Live in concert. Två veckor kvar till filmen, tills dess får jag nöja mig med detta. Men om folk nu ska filma, kan de inte hålla sin kamera rakt? I övrigt: väldigt rolig video! Speciellt Brittany som alltid, hon härmar varenda rörelse som Mike gör. Bästa karaktären någonsin i någon serie! Det är nästan roligare att titta på dom i bakgrunden än på de som sjunger. I alla fall under Lucky, tråååååkig låt. River deep, mountain high är superbra däremot.


Det finns massa roliga videos från deras turné. Om de turnerar nästa år också, ska jag lätt åka och se dom då! De var i England och Irland detta året, det är ju inte så långt. Öh, då hände detta för övrigt, på allra sista konserten i Dublin:

Brittany: So last year on tour I really embarrassed myself 'cause I confessed my love for Kurt. I know, it was really bad... 'cause I wasn't his type. But this year I'm going for someone I actually think I can get.
Publiken: Santana!

Bla bla bla, hon drar upp Blaine på scen, som är Kurts pojkvän.

Brittany: So, you wanna make out?
Blaine: You wanna make out with me?
Brittany: Mhm.
Blaine: Brittany I'm sorry but I'm taken.

Och här så brukar Kurt komma ut och skicka iväg Brittany, men inte på den allra sista konserten någonsin som var i Dublin. Nej, för då kommer Santana ut på scenen.

Blaine: Hey Santana, what's going on?
Santana: Hi, I heard that you wanted to kiss someone and you're taken. I'd kiss you.
Och i videoform del 1:

Del 2 (återigen, håll kameran rakt!):

Haha, man ser hur chockad Heather blir när hon ser att Naya står bakom henne. Oskyldigaste pussen någonsin, men det är så sött. Och sen får vi en Klaine-puss på det :) önskar jag var där!

Och inte för att verka alltför bitter, men vet ni var de filmat de senaste avsnitten? Venice High School. Den skolan ligger på punkt A på kartan nedanför. Jag bodde på punkt B, knappt en kilometer därifrån. JAG VILL TILLBAKAAAA! :(
Nära vattnet, Pinkberry över gatan och två biografer inom två minuters promenad. Älskade Marina Pointe Apartments... och trädet utanför som det nästan alltid satt kolibris i, en pool och gym på området och ett 24 h öppet Ralphs precis bredvid. Lyxliv tror jag det kallas.
Min syster hade jetlag i alla de tio dagarna de var där över påsken och somnade överallt. Självklart hade vi heltäckningsmattor i alla rum, en öppen spis som man sätta igång med en knapp och här ser ni även vårt lilla kolibri-träd.  
Pooool! Och så hade vi jacuzzi. Så klart. Det bästa åt de bästa. Fast på stället vi bodde på innan fick vi pizza och lemonade varje måndag när det var Monday night football, så där fick det ju lite pluspoäng. Och där hade vi nästan havsutsik. Men Marina Pointe var bättre ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar