måndag 19 december 2011

Thank god it's monday.

Jag vet att jag bara jobbat här i en vecka, men jag älskar att gå till jobbet på måndag morgon och se fram emot det. Att sitta vid ett skrivbord och prata om helgen med kollegor, och redan känna mig mer bekväm och accepterad än vad jag gjorde på fem månader på svt. Missförstå inte nu, jag älskade svt men ibland kändes det som om de inte förstod mig, plus att det är så förbannat intensivt med filminspelning. Att bli tillfrågad om min åsikt om saker och bli tagen på allvar, efter bara en vecka! Att få klä upp mig i pennkjolar (ja, jag försöker mig på mad men-stilen till 100% just nu) och veta att jag inte kommer att bli tillsagd att åka och hämta fem värmelampor som med all säkerhet kommer förstöra mina kläder.

Jag trivs så himla bra här redan, det är helt fantastiskt. Vi har mycket att fira i min familj i jul; syrran har flyttat, jag och min bror har fått nya jobb (som vi både sökte typ samtidigt och fick med bara någon veckas mellanrum) och både pappa och min brors fru är lediga på julafton vilket aldrig hänt samtidigt förut. På torsdag kväll åker jag hem och det ska bli så roligt, även om det bara blir precis över jul. Längtar!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Linnégatan,Stockholm,Sverige

3 kommentarer:

  1. Längtar efter dig :)

    SvaraRadera
  2. Om du kanske hinner med en fika på fredag kan du ju säga till :) Jag är ledig hela dagen.

    SvaraRadera
  3. Det låter som du har det helt underbart på jobbet! :D Man blir glad av att läsa det :)

    SvaraRadera