lördag 31 december 2011

Nyårslista.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag började jobba inom området jag faktiskt utbildat mig inom, flyttade till Stockholm och var på Taylor Swift-konsert. Inget av det har jag gjort förut. Som videon nedan, wow vad mäktigt det var. Och ja, jag filmade nästan hela konserten, so what? :)

Har du några nyårslöften?
- Jag stjäl var personen jag snodde listan av skrev: att vara snäll mot mig själv. 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Öh. Jag tror inte det. I så fall är vi nog inte så goda vänner om jag inte vet det.. men däremot vet jag en hel del folk med runda magar just nu. 


Vilka länder besökte du?
- Norge i ett dygn. Sen har jag inte varit utanför Sveriges gränser faktiskt. 

Vad önskar du att du gjort som du inte gjorde?
- Jag önskar att jag åkt till England eller Irland och gått på Glee live in concert. Jag hoppas de gör en år 2012 också, då kommer jag inte tveka.


Bästa minnet från 2011?
- Taylor Swift Speak Now Tour, och dagen jag fick jobbet och det var slutfest på SVT. Två fantastiska dagar. 

Bästa köpet?
- En Macbook Pro och iPad. Jag skäms inte ens för att erkänna det.


Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, resor hem och mat. Öh, och teknik då. 


Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Se ovan från bästa minnena.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Ganska mycket ledsnare. När jag bodde i den där källaren i Sollentuna mådde jag riktigt dålig, när jag visste att jag var tvungen att krossa en persons hjärta mådde jag ännu värre och all stress med att inte veta om jag hade jobb har inte precis gjort mig glad heller. Men nu börjar nästa år och jag har jobb, det kan bara bli bättre!


Favoritprogram på TV?
- Tänker inte ens svara. Eller okej då. Glee. Och New Girl. Åååh, och Pretty Little Liars.


Favoritfilmer år 2011?
- Crazy Stupid Love hamnar högst av amerikanska, på svenska listan hamnar Kyss Mig. Sista Harry Potter var jättebra. Sen kommer jag inte på några fler.


Favoritlåt?
- Long Live med Taylor Swift. Jag kände det i ryggraden på konserten, och jag vet att någon dag ska jag tatuera in "I had the time of my life fighting dragons with you" till min mormor någonstans på kroppen. Tycker de är de finaste orden någonsin.

Vad ser du mest framemot med år 2012?
Sommaren. Mitt nya jobb. Möjligheter.


Jag vill avsluta året med denna fantastiska låt av Zooey Deschanel och Joseph Gordon-Levitt, som för övrigt spelar ett par i den fantastiska filmen 500 days of Summer. Zooey lade upp denna på youtube häromdagen och jag rekommenderar alla att lyssna. 



Själv tar jag min Buffy-box, en flaska vin och en flaska champagne och tar tunnelbanan till Gärdet. 
Gott nytt år!

1 kommentar: