tisdag 27 december 2011

Annanannanndag jul.

Att prata med okända människor på tåg är inte riktigt min grej. Men när jag åkte sträckan Gbg-Hstd i torsdags kväll hamnade jag bredvid en kille som hjälpte mig med väskan och sedan började han prata med mig. Jag stod ut i typ fem minuter sedan satte jag på mig mina hörlurar och plockade upp datorn.

Igår när jag satt på tåget mellan Hstd-Gbg så ser jag hur personen som precis satt sig mittemot mig sträcker sig fram och knackar mig på knät. Tror ni inte det är samma kille? Vad är oddsen?! Vi har träffats en gång på ett tåg tidigare, så efter att ha stått ut i typ två minuter denna gången (och halva vagnen vänt sig om och stirrat) så tog jag denna gången demonstrativt upp min iPad och bad att vi inte skulle sitta bredvid varandra hela vägen upp till Stockholm. Det gjorde vi lyckligtvis inte. Men vad är oddsen, både samma tåg till och från Stockholm, exakt samma tidpunkt av alla tåg och platserna bredvid varandra. Vi måste bokat i samma sekund.

Jaja. Nu sitter jag på jobbet efter att ha kickstartat mellandagarna med ett spinningpass 07:30 i morse. Jag höll nästan på att missa det dock, gick hemifrån sju minuter över och sprang in i lokalen prick tjugo över så jag slapp en prick i protokollet. Har upptäckt att jag visst har ett Friskis som ligger jättenära mig och på vägen till jobbet, perfekt. Att börja med ett morgonpass med spinning efter tre veckor uppehåll var kanske inte mitt klokaste beslut, men jag överlevde. Knappt. Och nu är jag vansinnigt sömnig. Får bli lunchvila sen. Saknar SVT och logerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar