fredag 30 december 2011

New Years Eve.

Min mamma tipsade mig om en ny hårprodukt och nu luktar mitt hår bubbelgum. Inte tuggummi, bubbelgum. Med typ jordgubssmak. Gott. Tur att jag inte använde det häromdagen, då hade jag nog svimmat.


Men så idag såg jag New Years Eve på bio. Jag är en sån himla tjej, men jag älskar romantiska komedier. Den var över förväntan faktiskt, och dessutom sjöng Lea Michele Auld Lang Syne i filmen. Jag älskar Lea och jag älskar den låten = succé! Åh, när den spelas i första Sex and the city-filmen...

Fast ja, det var lite pinsamt när de sa "Oh, you're a real charmer, do you work at the DMV?" och jag var den enda i hela salongen som började skratta... jag antar att man 1. måste veta vad DMV är och 2. kanske också ha varit där för att tycka att det var roligt. Jag har varit där. Det var allt annat än roligt. Det är dit man går om man ska fixa körkort, registrering eller något annat med bilar i USA. Allt tar megalång tid och de som jobbar där är oftast väldigt tjuriga. Oh well. Och det var inte ens jag som skulle dit utan jag hängde bara med för att få skjuts hem från skolan för det var sista dagen och jag skulle hem och packa för att åka hem till Sverige, så blev jag fast på DMV i flera timmar. Grr. Anyhow.

Filmen var som sagt över förväntan! Eller ja, jag suckade och rullade med ögonen lite för många gånger kanske, men den var bättre än Valentine's day i alla fall. Men herregud vad många skådisar som är med i den. Och jag hade aldrig förväntat mig att Zac Efron och Michelle Pfeiffer skulle vara mina favoriter i den... Men okej, här kommer dom: Halle Berry, Jessica Biel, Jon Bon Jovi, Abigail Breslin (som blivit vuxen och hade en helt annan röst!!), Robert De Niro, Josh Duhamel, Zac Efron, Katherine Heigl, Ashton Kutcher, Seth Meyers, Lea Michele, Sarah Jessica Parker, Hilary Swank och den fantastiska Sofia Vergara från Modern Family (och Nuthin' but a Glee thang...) och nu har jag säker missat hälften. Och så blev jag irriterad för att jag vill också få en nyårskyss, men det blir det ingen i år. Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar