tisdag 27 december 2011

You and I.

Ja klockan är halv tolv och jag borde sova.


De av er som läser min twitter (som nu finns precis till höger här!) har kanske sett att jag igår skrev att jag är smått besatt av Lady Gagas låt You and I. Så precis så ser jag klart på 27 dresses på tv och ser att de visar en lady gaga-konsert på SVT2. I samma ögonblick jag byter kanal så börjar hon sjunga den låten. Så fint, jag dör av glädje.

Och ja, sen kanske Glee har gjort en cover på låten. Kanske möjligtvis. Väldigt stor sannolikhet. Men vilket låt har de inte gjort en cover på? Ååh, på tal om det. Rumor has it (jag dör åt min egen vitsighet) att de ska sjunga Taylor Swifts Haunted i ett kommande avsnitt. Inte en av mina favoriter, lite för mörk för min smak, men eftersom avsnittet tydligen ska handla om så kallade "school shootings" och en huvudkaraktär ska dö (enligt alla rykten, dock vet jag inte vem) så är den väl passande.

(okej, nu blir jag superirriterad på att det inte finns en enda video av You and I på youtube. Ingen bryr sig om lärarna, därför ingen orkar bry sig om att lägga upp den på youtube. Ni får Taylor istället. Från live-dvdn. Som jag fick i julklapp. Undra hur många gånger jag kan titta på den innan jag tröttnar. Jag gissar på många. Dock kommer jag inte ens ihåg om hon ens sjöng Haunted i Oslo, och om hon gjorde det så såg det verkligen inte ut så här. Hon orkade nog inte släpa med sig stora klockor till Europa.)

(Oj vad många parenteser det blev, men jag gillar sånt. Stå ut.)

(nu såg jag att hon sjöng inte Haunted i Oslo, men hennes fantastiska violinist spelade lite från den för oss. Wow vad bra det var. Arash hade gåshud kommer jag ihåg nu. Borde ju finnas på youtube. Nej, jag hade fel. Hon spelade visst Enchanted. Äsch då.)


Haunted (Live) from Victor Ventura on Vimeo.

You and I walk a fragile line
I have known it all this time
but I never thought I'd live to see it break
It's getting dark and it's all too quiet
And I can't trust anything now
And it's coming over you like it's all a big mistake

Ohh, I'm holding my breath
Won't lose you again
something's made your eyes go cold

Come on, come on, don't leave me like this
I thought I had you figured out
Something's gone terribly wrong
You're all I wanted
Come on, come on, don't leave me like this
I thought I had you figured out
Can't breathe whenever you're gone
Can't turn back now, I'm haunted



Åh, hoppas Taylor gör en videoblogg om de sjunger hennes låt. Hon gjorde det när hennes låt var med i Greys Anatomy, det var roligt. Fast hon älskar nog Grey's mer, hon har ju trots allt döpt sin katt till Meredith Grey, inte till Rachel eller nåt sånt. Jag älskar hennes videobloggar, hon och hennes mamma är sjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar