fredag 16 december 2011

Twitter.

Eftersom jag har ett behov av att använda varenda socialt nätverk som finns så twittrar jag ibland. Läser mest dock, och retweetar en del. Om någon skulle få för sig att kolla så finns jag här: https://twitter.com/#!/jaghetercecilia

Ja, jag var lite bitter igår. Men seriöst, kan de inte bara byta namn?! Måste deras gamla också stå med?

Och hur fantastisk är Vanessa Lengies, hon som spelar den nya karaktären i Glee? Okej, först ska jag berätta om en liten sak som heter fanfiction. Det är precis som det låter; fiktion skrivet av fans. Ofta om tv-serier, filmer eller böcker. En person tar helt enkelt karaktärerna och skriver sin egen version av dom. Jag har läst mycket fanfiction i mina dagar; Buffy, Harry Potter, The OC, Greys Anatomy, Twilight och just nu Glee. 
Om man googlar fanfiction är detta de mest populära förslagen man får upp just nu. 

Så fort Sugar Motta kom med i Glee så började ju det skrivas fanfiction om henne, för det är sådant Gleeks gör. Någon spekulerade i att hon var en blandning av Santana (elak) och Brittany (inte den skarpaste kniven i lådan) och idén var född och etablerad: Sugar hade kommit tillbaka från framtiden (Brittany bygger en tidsmaskin) för att hälsa på sina mammor, som då skulle vara S & B.

Så varför är Vanessa då så fantastisk? För hon läser fanfiction skriven om sin karaktär! Hon har helt och hållet gått med på vad alla skriver om henne! Och hon är tydligen inte den enda.




Det där är fantastiskt på så många nivåer att jag kan inte ens börja förklara. Ingen annan kändis skulle någonsin erkänna att de läser fanfiction om sig själva. Mest för att det kanske är lite bisarrt...men hur som helst, jäkligt coolt! De vet hur man vinner över Gleeksen på sin sida. 

Hehe, sjukaste bilden från trailern till nästa avsnitt. Och ja, jag har blivit besatt av .gif-bilder. Men de rör ju sig, det är hur roligt som helst!




The date scene från 3x04.

Santana: Britt, I wanna talk about that thing that we never talk about.
Brittany: What, that sour patch kids are just gummy bears that turned to drugs?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar