torsdag 24 november 2011

Thanksgiving för 5 år sedan.

Idag är det Thanksgiving i USA. Nu tänkte jag berätta lite om min Thanksgiving, hösten 2006. Fem år sedan, hur kan det ha gått så fort? Jag och Jossan var lediga från skolan, och min kompis Thomas var och hälsade på, så vi tog en road trip till San Fransisco. Stackars Thomas var sjuk på resan dit, så han sov mest i baksätet medan jag och Jossan satt och sjöng med till mitt fantastiska road trip-soundtrack som jag hade jobbat med i veckor. Nio stycken skivor som alla var lika bra!
Först åkte vi till den lilla danska staden Solvang som ligger strax norr om Santa Barbara. Den är väldigt mysig!

Jag och Thomas. Öh, jag blundar visst. Äsch. Lägg gärna märke till att jag är lätt solbränd i november. Jag älskar Californien! 
Stackars Jossan fick köra hela vägen. 
Fast det fanns ju lite kullar också!
Sen hamnade vi i Carmel. Tänk om Sverige var så här fint i november också.
Jossan tar kort på mig som tar kort på henne.

När jag var 13-14 och inte ville något hellre än att bo i Californien pekade jag ut Carmel på en karta, för det lät så fint, och sa att här skulle jag bo någon dag! Jag vill inte längre bo där, men jag har ju i alla fall varit där nu :) söt liten pensionärsstad för miljonärer typ, tror aldrig jag kommer passa in där...
Jossan och Thomas, fast han ser vi ju knappt... här skulle vi äta Thanskgivinglunch, fast Thomas var för sjuk för att äta... men jag och Jossan åt kalkon och äppelpaj i alla fall!
Framme på kvällen, och jag skriver resedagbok. Senare på kvällen när Thomas slocknat drack jag och Jossan rosé och såg på Greys Anatomy, trots att jag var "illegal" och bara 20 år :)
Nästa dag, utsikten från hotellet. Inte helt fel. 
Frukost på Starbucks. Thomas ser fortfarande inte så pigg ut, men jag lovar - han mådde bättre! :)
Älskar Starbucks. 
Stor julgran mitt på torget. Och kolla, där står ju jag i blå tröja!
Stor byggnad. Jag lovar, ser du en film som utspelar sig i San Fran så är detta huset med, ungefär lika säkert som att Empire State är med från New York eller Los Angeles cirka fem enda skyskrapor. 

I en vending machine på hotellet kunde man bland annat köpa iPods. Det var konstigt tyckte vi, som mest var sugna på godis...
Öhm. Japp. Det är vi det.
Ser ni Golden Gate i bakgrunden mellan oss?
Det blåste kallt vid vattnet, men det var så fint...Och herregud vad blond jag var! Inte naturligt dock, till skillnad från nu...
Jag älskar China town. Det finns alltid roliga saker där!

Nu orkar jag inte mer, det får bli en del 2 någon annan dag! Finns en hel del saker till att visa... jag har ju inte ens hunnit börja på vår Millers-, åka hiss- & Titanic-kväll.

2 kommentarer:

  1. Herregud, 5 år sedan! Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Haha ååh, jag hade glömt bort vendingmaskinen! :) Tror att det är en av få gånger i mitt liv när jag varit lycklig över ösregn! :)

    SvaraRadera