onsdag 23 november 2011

Glad trots att jag är utan jobb.

Jag är så himla glad att jag inte bor i den där hemska källaren i Sollentuna just nu. Hade jag gjort det hade jag nog blivit djupt deprimerad och flyttat söderut så fort som möjligt, strunt samma att alla jobb finns här. Men nu bor jag mitt i stan och jag älskar det! I morse gick jag en morgonpromenad runt hela Vasastan som jag älskar, den dagen jag ska köpa en lägenhet hoppas jag att jag kan köpa en här. Sedan gick jag hem och åt frukost, och nu sitter jag på ett café som heter Chokladbollen och dricker kaffe och ska skriva jobbansökningar. Kan ju inte bara sitta hemma hela dagarna, då skulle jag ju bli deprimerad!

Dessutom känns det lite filmglamouröst att sitta ensam på ett café med min MacBook och dricka kaffe. Väldigt sex and the city. Synd bara att det är det enda glamourösa med mitt liv just nu... haha.
Kaffe och ränder på alla håll!
Igår var jag ju på mitt jobb och sa hejdå för evigt. Dock sa min chef "vi ska kolla på nästa vecka så hör vi av oss!" så jag är kanske tillbaka snabbare än vad jag trott. Eller va fan, det har jag visst trott. Nästa vecka är det ju fullt upp! Men jag kommer så gärna tillbaka. Och dessutom är det inte så sorgligt att säga hejdå för jag kommer ju träffa alla på slutfesten den 5 december. En måndag, vilket kan tyckas konstigt, men det är den enda dagen som skådisar inte brukar ha föreställningar, därav valet av datum. 

Nej, nu ska jag skriva ihop lite ansökningar! Om jag nu har något skrivprogram på datorn...öhm... annars är det väl bara att ladda hem från appstore. Hur fantastiskt är det att min dator har appstore?! Ååååh. Jag är så kär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar