onsdag 30 november 2011

Lite äkta bilder.

Idag är det som sagt dag 162 av 162 på inspelningen av Äkta Människor, så jag tänkte bjuda på lite bilder. Jag har ju inte varit med på alla dagarna, de började filma samtidigt som jag började på Gustafsson, men jag har varit med betydligt längre än vad tanken var från början. 
Här är vi och filmar långt utanför Stockholm. Min första dag på location, det var 25 grader varmt och helt ljuvligt. Vi var ganska nära Arlanda, ni ser väl planet ovan?

Tycker denna är så gullig. A-foto och b-foto delar apple box.

Här är mina fina medarbetare på kontoret. 10-fika, lunchfika och 15-fika har intagits här varje dag. 

SVT-bilar på rad.

Jag lärde mig dricka kaffe under inspelningen. Först med massa mjölk, sedan drack jag med grädde, nu dricker jag det svart. Ja, ni läste rätt: svart som natten ska det vara!

Ännu fler SVT-bilar. Alla fick fina vita bilar förutom jag som fick en guldig. Jag ska alltid vara så speciell :) 
Här har vi filmat många gånger, detta är både "Rogers jobb" och "tunnelbanestation". Spenderade två nätter här för två veckor sedan bland annat, detta är Sveriges spritlager och biofilmslager. Här skickas all alkohol ut till alla systembolag i Sverige och även alla filmer som går på bio förvaras här.

Willys. Här filmar vi "mataffär", "Matildas jobb" och "parkering".

Här ska vi filma "Engmans gata", kolla in vilken häftig kran. Blir helt bisarrt snygga bilder med den, av den typen i princip ingen som ser på serien ens kommer tänka på. 

Liljeholmens galleria. Vi skrämde nog bort en hel del potentiella kunder...
Det är så sorgligt att inspelningen är över, men det kan ju inte vara för evigt heller. Jag har lärt mig så himla mycket under inspelningen, och träffat så fina människor. Lova att ni tittar på Äkta Människor när den kommer på SVT1 söndagar kl 21 i slutet av januari så att det blir en andra säsong också!

Och tänk att det tar 162 dagar, cirka 1300 timmar (utan all jäkla övertid!) plus hundratals människor för att filma tio timmar tv. Det är en knäpp tanke. Jag ångrar mig nog, vill jag verkligen bli producent? Herregud vilket ansvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar