lördag 12 november 2011

Helgmys.

Idag tvingade jag med Arash på skivstång intervall. Jag tror han sa att han aldrig skulle förlåta mig fem gånger under passet. Haha. Men det var sjukt jobbigt, men roligt! Och så har jag köpt lite vuxenkläder, en supersnygg klänning bland annat. Får se vad jag satsar på på tisdag, men detta är jag fast vuxet :)

Och nu ikväll har jag lagat lammet. 1,5 kg som jag smorde in i kokosolja, citronskal, vitlök och rosmarin, tryckte även in massa vitlök och citron i hålet från benet. Stekte på den så den fick lite yta, sen in i ugnen på 150 grader till den nådde ungefär 60 grader på stektermometern.

Åh herregud säger jag! Det absolut godaste jag någonsin lagat tror jag, Arash höll med. Tror vi åt upp halva steken. Jag gjorde även bananpannkakorna till lunch! Mosade två bananer med ett ägg och en stor matsked mandelsmör, men det går säkert lika bra att använda jordnötssmör. Stekte på låg värme till de stelnat, lite svåra att vända men det gick. Arash åt sina med tinade hallon och jag hade smör till mina. Jättegott, men väldigt sött för mig som är ovan. Blev lite svullen men det tränade jag bort sen, så det gick fint! Nu: så mycket bättre, lakritsthe och sedan american horror stories.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Crafoords Väg,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar