söndag 13 november 2011

A good weekend.

I morse när vi vaknade så viskade arash bara "jag har så ooooont" och sen var han tyst. Hehe. Jag har också träningsvärk, men han har verkligen haft jätteont idag. Jag har mest skrattat. Elakt men roligt!

Vi var på stockholmsmässan idag och gick på allt för hälsa-mässan. Jag anmälde mig som blodgivare igen och fick till och med lämna blodprov på plats. Kändes bra! Fick även erbjudande om gratis bodyscan där de mäter vikt, BMI, kroppsfett, muskelmassa och räknar ut hur mycket man borde äta och sådant. Verkar spännande! Kan knappast tänka mig att de kommer ge mig några bra kostråd men spännande att göra något sånt här nu när jag börjat träna och sedan mäta igen om ett halvår kanske. Jag köpte även mer tranbärsdricka, d-vitamin och såg Anna skipper (som blivit värsta lchf-förespråkaren!!) och såg Monique från min favoritlchf-blogg lifezone.se. Tittade på five finger-skor och fiskspa. Arash var jättefascinerad av de små fiskarna som åt död hud på fötterna. Ganska coolt!

Sedan gick vi över till mitt kök-mässan. Lyckoträff!! Man kunde provsmaka vin överallt men det lät vi bli, det var ju trots allt söndag. Däremot åt jag musslor, ostar, bär, skinkor, korvar och leverpastej. Köpte en lökkorv som nästan smakade som risbergs från Halmstad, kostade bara tjugo kronor också.

Det var riktigt roligt på mässorna, jag är glad att vi åkte dit! Och efter att vi besökte matbutiker Cajsa Warg igår som är superexklusiv så har Arash blivit väldigt positiv till Stockholm. Men den är helt fantastiskt, allt är hög kvalitet, ekologiskt, kravmärkt eller liknande. Önskar jag hade råd att handla allt där, nu blev det bara lakritsthé.


Här är Arash som knappt kan lyfta benet tillräckligt högt för att få på sig sin sko.


Face of pain av att resa sig upp.


Han hade inte heller med sig en mössa, så till tåget lånade han min. Visst blev han söt?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Crafoords Väg,Stockholm,Sverige

1 kommentar: