måndag 7 november 2011

Från djur som får gå ute året om.

Idag åkte jag och handlade på ica maxi på Kungsholmen efter jobbet. En bra bit att cykla från värtahamnen, men mitt kylskåp var tomt. Hittade massa gott kött, bland annat detta:


Gräsbeteskött!! Fatta vilken lycka? Det är svårt att hitta prisvärt ekologiskt kött, så jag blev riktigt glad. Var dock tvungen att köpa en ny köttermometer, annars kommer det bli lite svårt att få det bra :) men jag har aldrig gjort lamm förut, så detta ska bli spännande. Ska ungssteka det någon dag, lustigt vilka saker man kan gå igång på... Jag trodde aldrig att jag skulle tycka matlagning var roligt, det trodde nog inte mina föräldrar heller. Och speciellt inte att jag nästan enbart skulle köpa ekologiskt och så naturliga och äkta produkter som möjligt! :) men det känns bra att äta riktigt mat, och jag lägger hellre pengar på bra mat än alkohol och liknande.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Crafoords Väg,Stockholm,Sverige

1 kommentar: