onsdag 23 november 2011

PensionärsCecilia.

Jag känner på mig att jag kommer bli lite som en pensionär nu när jag är "ledig". Jag kommer ihåg det gamla paret som bodde bredvid oss i vårt förra hus. Någon gång skulle mamma och pappa bjuda dom på fika, men en av dagarna gick det inte för någon av dom skulle till frisören eller tandläkaren eller något liknande. Men det tar ju inte hela dagen?

Jag förstår nu. När man inte har något vettigt att göra, som att gå i skolan eller till ett jobb, då får man dra ut lite på de saker man faktiskt har att göra. Som idag när jag satt fyra timmar på ett cafe. Sedan gick jag hem och städade lite. Behöver även diska, tvätta och städa badrummet, men det får vänta till separata dagar. Kan ju inte göra allt på en dag, vad ska jag då göra resten av veckan? Jag planerar även in träning nästan varje dag, så jag vet att jag kommer ut ut lägenheten också. Haha, vad tragiskt det lät, men det känns bra att strukturera upp mina dagar. Just nu är jag bara så glad över att vara ledig. Har ju jobbat så himla mycket de senaste månaderna (snittat ungefär en veckas övertid i månaden) så att få vila är helt otroligt! Men jag vill inte vila hela tiden. Försöker just nu få in en fot i reklambranschen, då jobbar man oftast bara några få superintensiva dagar, och kan vara ledig några. Vore skönt! Men vi får se.


Titta vad jag äntligen fick hem i brevlådan igår. Det var på tiden. Känns konstigt nog inte så mycket. Tre års utbildning? So what, det var väl inte så svårt? Haha. Jag är knäpp. Jag ska ju vara stolt! Över hälften vg, det är ju jättebra!


Och kolla in iPod-högtalarna jag såg på mediamarkt. Angry birds!

Nej, nu ska jag lyssna på Taylors nysläppta liveskiva från turnén, sen ska jag iväg och svettas lite. Härligt! (jag går även till och från gymmet för att det ska ta upp mer av min tid haha.)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Crafoords Väg,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar