söndag 13 november 2011

MovNat, ge mig!

Som ni nog har märkt så har jag blivit väldigt intresserad av paleo / caveman / hunter gatherer-stilen på sista tiden. Och i morse hittade jag denna sidan: MovNat - explore your true nature. Den går ut på att man lär sig att röra sig och träna som de gjorde förr i tiden. De har en workshop i Thailand där man i sju dagar tränar på att simma, dyka, klättra, springa barfota; på explosivitet och dynamik och rörelseglädje. Man äter dessutom paleo under hela kursen, får inte använda dator eller telefon och njuter av livet helt enkelt. Jag tycker att detta verkar helt fantastiskt roligt, det vill jag åka på någon gång i livet! En riktig hälsoresa, fast en dyr sådan. Det kostar ungefär 17 000 om man tar det billigaste boendet och bokar tidigt, och då tillkommer flyg. Drömma kan man ju alltid :)

Boendet.

Träningen.

Är det sjukt att jag tycker att detta verkar vara den roligaste semestern man kan ha? Läs den här tjejens blogginlägg om hennes upplevelse, eller se youtubevideon under. Åh, jag vill testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar