onsdag 2 november 2011

PostSecret app.

En av mina favoritbloggar någonsin är PostSecret. Den började jag läsa för 5-6 år sedan skulle jag tro, efter att jag fått en bok i julklapp med just Postsecret. Det var en man som startade bloggen efter att en vän till honom tagit livet av sig, och han ville ge alla en möjlighet att få utlopp för sina hemligheter och sin ångest. Folk började skicka in vykort till honom med sina hemligheter och varje söndag lägger han upp 20 stycken inscannade hemligheter. Jag älskar att varje söndag gå in och läsa "sunday secrets", och har gjort detta varje söndag utan undantag i flera år.

För några veckor sedan släppte han en app, där vem som helst i realtid kan publicera sin hemlighet. Som åskådare kan man "hjärta" hemligheter, och de som flest gillar hamnar längst upp, dock i max ett dygn. Jag kan spendera timmar med att bläddra och bläddra i appen, folks hemligheter blir till mina. Det finns roliga hemligheter, sorgliga, hemska, hemligheter som inte alls är hemligheter egentligen och sedan såna som bara är helt osanna. Men det spelar inte så stor roll, för det är ganska fint ändå tycker jag. Här kommer några favoriter:
Detta var en av de första hemligheterna som blev enormt populär! Jag tycker den är så himla fin. 

Vissa personer väcker många känslor. En av dom är tydligen Taylor Swift :)


Jag säger ju det, ALLA kan gilla Taylor! :) Eller typ gilla. Och jaaaa, jag är uppe sent, men jag har ju jobbat natt förra veckan! Blä.

Inte riktigt en hemlighet, men söt!! Angry Birds. 

 
När jag bodde i USA kollade jag alltid var alla dörrar fanns och hur jag bäst skulle kunna gömma mig om någon skulle komma in med skjutvapen. Men så hände Virgina Tech under tiden jag var där också, och helt plötsligt hade vi poliser över hela skolan dygnet runt...


 Visst är det fint? Inget är fel på PostSecret, även om alla avskyr när folk säger "heart this if you..." vilket är stort tabu numera. Och nakenbilder, såklart. Men annars är det fint. Hemligheter, fast gemensamma. En av mina favorithemligheter från hemsidan under åren är denna:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar