torsdag 3 november 2011

On the outside looking in.

Igår bad en av rekvisitörerna mig att köra honom till Rissne för att hämta en bil. Rissne ligger halvvägs till Rinkeby, men det är ju alltid trevligt med en lite road trip. I bilen pratade vi om film, och hade förvånansvärt lik filmsmak. När jag sagt vilka mina favoriter är (lost in translation och into the wild) så sa han "så du gillar filmer om utanförskap?"

Jag blev helt ställd. Jag har aldrig sett det så förut, men herregud, det stämmer ju precis! Till och med hitta nemo handlar ju om att vara lite utanför och annorlunda. Jag vet inte om det är just den aspekten som tilltalat mig, men lite har det nog med saken att göra. Jag har alltid känt mig lite utanför, eller kanske inte utanför, men annorlunda i alla fall. Sexualitet, intressen, lite allmänt sådär. Vilken normal idiot väljer Sveriges mest instabila bransch liksom? :) men jag trivs med mig själv. Jag gillar att vara jag, och jag gillar att vara annorlunda, så varför inte? Dessutom är det förbannat bra filmer! :)





- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Hamburgsvägen,Stockholm,Sverige

1 kommentar: