torsdag 19 januari 2012

Sopa.

I natt ska USAs kongress rösta om sopa. En lag som i princip kan förändra HELA internet och ge dig fängelse i fem år om du till exempel laddar upp en låt eller ens laddar upp en video där du sjunger någon annans låt. Michael Jacksons läkare som blev dömd för mord fick fyra år. Vi lever i en sjuk värld. Här är en video som förklarar allt. Jag vet inte om jag ska gråta eller spy, jag bor inte ens i USA och jag har ändå panik. De måste ju rösta nej! Jag hade ju ångest hela dagen igår när engelska Wikipedia var stängt, så kan det bli för evigt med sopa. Och för Facebook, twitter, bloggar, tumblr, youtube - allt!



Jag älskar att folk refererar till Harry Potter-besvärjelser för att skydda internet. Och att hela grejen helt plötsligt blev till The hunger games. Som har premiär om två månader!! Wohoooooo. Jag ska ladda ner den illegalt bara för att. (nej, jag ska se den i salong 1 på sergel och sitta längst fram för att komma så nära som möjligt)



UPPDATERING:

Tack gode gud för Obama. 



Men det kändes ändå som ett tecken att Tumblr precis sa detta till mig. Och varje gång det händer börjar jag helt otippat sjunga på Taylor Swifts låt "You're not sorry". Eller sjunga, jag skriker det snarare åt min dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar