måndag 16 januari 2012

Monday morning.

Så jag vaknar och får reda på att Modern Family vann över Glee, vilket är helt okej för Modern Family är ju faktiskt en komediserie, och en briljant sådan. Glee är ju mest bara ångest i år, eller pojkvänner som glömmer att deras flickvänner är veganer och ger dom kött, eller outar folk, eller är allmänt skitjobbig (Yes Finn, I'm talking to you).


7:18 - The second “Modern Family” wins for Best Comedy, the “Glee” cast heads out of the ballroom most likely off to party it up.
8:10 - Paramedics walk in the ballroom to attend to “Glee” star Naya Rivera in the bar area. Not sure what the problem was.


Plus att Naya då tydligen ska ha svimmat i baren. Been there, done that. Ganska pinsamt. Och då var jag bara på kåren i Falun. Lite värre att göra det på Golden Globes. En del av mig undrar om hon "partied it up" lite för mycket, eller om detta citatet från säsong 3 av Glee är närmare sanningen:

Mercedes: When am I supposed to eat?
Santana: When the rest of us do?
Mercedes: Oh, like you eat!


Kan tänka mig att många av damerna på dessa tillställningar inte äter så mycket just där och då, för att komma i klänningarna. Och Heather var tydligen på Disneyland, jag dör av skratt. Jag älskar Disneyland, men jag skulle aldrig ens överväga att hellre åka dit än gå på Golden Globes... men det är ju jag det. 


Och nu i efterhand när jag tänker på att jag svimmade i baren på Kåren så tycker jag mest det är ganska roligt. Lyckligtvis hade jag en klasskompis som fångade upp mig (som trodde att jag dog haha), och att vakna på golvet nedanför baren var kanske inte mitt stoltaste ögonblick, men till mitt försvar var jag helt nykter. Bara lite hjärtsorg. Tydligen kan man svimma av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar