lördag 14 januari 2012

Award season will kick my ass.

Nu börjar den allra bästa delen på hela vintern, och den delen där jag får ännu mindre sömn än vanligt. Det är Award-season! På söndag kickstartar vi med en av mina favoriter: The Golden Globes! Det är för både film och tv och bra mycket mer avslappnad än Oscarsgalan. Precis som förra året är Ricky Gervais värd och förra året gjorde han ett brutalt bra jobb. Han förolämpade i princip varenda kändis som var där, det var hysteriskt. Folk vågade knappt skratta, awkward as hell. Haha. Och han kallar Tom Cruise gay, vågat.



Glee har vunnit bästa komediserie två år i rad, första året hade bara 13 avsnitt sänts och ändå var de nominerade i fyra kategorier. Impressive. I år är de bara nominerade i en, men alla kommer nog vara där ändå, precis som förgående år. Ååh, förra året vann Chris. Sötaste talet någonsin, och självklart gråter Lea. Aww.


Och när jag läser nomineringslista inser jag hur väldigt få filmer jag sett i år. Det får det bli ändring på! Har en månad tror jag till the show of all shows: Oscarsgalan. Lika bra att sätta igång! 24 januari kommer nomineringarna och 26 februari är galan.

Best Motion Picture — Drama
"The Descendants"
"The Help" - sett, bra
"Hugo"
"The Ides of March"
"Moneyball"
"War Horse"

Best Motion Picture — Comedy or Musical
"50/50"
"The Artist"
"Bridesmaids" - sett, blä
"Midnight in Paris"
"My Week With Marilyn"

Best Director — Motion Picture
Woody Allen, "Midnight in Paris"
George Clooney, "The Ides of March"
Michel Hazanavicius, "The Artist"
Alexander Payne, "The Descendants"
Martin Scorsese, "Hugo"


Best Television Series — Drama
"American Horror Story" - sett, scary as hell
"Boardwalk Empire"
"Boss"
"Game of Thrones"
"Homeland"

Best Television Series — Comedy or Musical
"Enlightened"
"Episodes"
"Glee"- aldrig sett. Eller?
"Modern Family" - älskar
"New Girl" - så sjukt rolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar