lördag 21 januari 2012

Oj vilket utmattande inlägg.

Jag tänkte lägga upp mina favoritsolos av varje person i Glee. Jag började forska i saken och insåg att jag kommer aldrig kunna välja bara ett från vissa, och knappt vilja välja en av andra. Hur som helst:

Santana Lopez (Naya Rivera), en av de svårare. Men Valerie av Amy Winehouse är så himla bra, den fick det bli!

Andra plats: Back to Black
Tredje plats: Songbird

Rachel Berry (Lea Michele), också fruktansvärt svårt, men ingen gör Streisand som hon (inte ens Barbara själv). Don't rain on my parade från musikalen Funny Girl.

Andra plats: Defying gravity
Tredje plats: Gives you hell
Hedersomnämnade: On my own (från Les Miserable, där Taylor Swift fick rollen istället för Lea och jag är fortfarande upprörd, trots att jag som sagt älskat Taylor med hela mitt hjärta.)

Brittany S. Pierce (Heather Morris) Okej, ALLA hennes solos är lika bra. Jag kan inte välja. Men eftersom jag lade upp Tik Tok häromdagen, så väljer jag... Run the world. Beyonce. Såklart.

Andra plats: Christmas Wrapping
Tredje plats: Tik Tok

Quinn Fabray (Dianna Agron). Svagaste rösten av alla i hela serien (typ, glömde Finn där ett tag). Har nästan inga solos alls, av den anledningen... men jag gillar henne ändå :) Här är You keep me hanging on.

Andra plats: I say a little prayer (vilket förmodligen inte räknas som solo eftersom Nayas röst bär henne genom hela refrängen).

Blaine Anderson (Darren Criss) har bara varit med sedan andra säsongen och har haft flest solos av alla. Dock var han lättast att välja: It's not unusual. Sååå bra! Jag älskar Blaine.

Andra plats: Raise your glass
Tredje plats: Something's coming

Artie Abrams (Kevin McHale) Åh nej. Ännu ett hopplöst val. Safety dance eller Moves like jagger? AAAHH. Svaret? Båda. Jag är kanske lite kär i Kevin. Kanske lite jättemycket. Okej, jag är jättekär i honom. Fine. He's got killa swag.

Moves like jagger/Jumpin' jack flash


Safety Dance

Och på en hedersvärd andra plats: Can't touch this 

Tina Cohen-Chang (Jenna Ushkowitz) har knappt fått några solo. Eller jo, men i det ena sjunger hon falskt och i den andra börjar hon gråta hysteriskt. Så jag väljer en duett. En väldigt bra sådan dock. Dog days are over, en av mina favoriter trots att jag inte ens vet originalartisten.



Mercedes Jones (Amber Riley) trååååkig. Men jag gillar Bust your window.


Finn Hudson (Cory Montieth) oh how I hate you och din kassa sångröst. Jessie's girl. Kanske mest för att låten är bra i övrigt också.


Mike Chang (Harry Shum) kunde inte sjunga i två säsonger, sen helt plötsligt kunde han det. Glee-logik. Men det gjorde han skitbra, med Cool från West side story.


Kurt Hummel (Chris Colfer) okej så jag klarar inte av hans röst. Jag får rysningar ibland. Obehagsrysningar. Men denna är faktiskt bra; Rose's turn.



Och jag höll på att glömma Sam Evans (Chord Overstreet). Han gör två solos; Justin Biebers Baby och Red solo cup. Ingen av låtarna är okej, därav ingen video. Fail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar