torsdag 26 januari 2012

Flailing right now!

Ganska ofta hittar jag ord jag inte har en aning om vad de betyder; det kan vara slang, förkortningar och allt möjligt på engelska. Den nästa mest besökta sidan på min dator är urbandictionary, där finns förklaringar till ALLT. Det senaste ordet jag hittade som jag ville slå upp var flail, ett ord som används hela tiden av Gleeks.

Jag har nog aldrig förr hittat ett ord som beskriver mig själv bättre än just flail.
Vad jag "flailar" över just nu: den här omröstningen på E!Onlines hemsida. Utslagsrunda 1 där man ska rösta på sina favoritpar. HAHA, Klaine och Finchel förlorar, medan Brittana och Faberry (som ju inte ens existerar, dvs inte är canon (kolla upp det på urbandictionary, betyder typ officiellt)) vinner. Yes. Ingen gillar  
Finchel, lägg ner nu. (strunt i de 44%). #RachelSayNo
Det är faktiskt väldigt, väldigt roligt att Quinn och Rachel är med eftersom det som sagt inte existerar. Det är ett helt påhittat förhållande till skillnad från ALLA de andra i listan. Det är faktiskt väldigt roligt. I the fandom är det ett av de mest populära "shipsen" dock. Wow, vad mycket konstiga ord jag slänger mig med idag.

Min chock häromdagen när jag skulle titta på First time ever I saw your face på vimeo och någon klippt bort Finn och klippt in Quinn i hans plats istället. Folk är dedikerade. Fast tyvärr ser man hur fejk det är eftersom ljussättningen var GRYM i första säsongen, och fruktansvärd i tredje. Allt vitt är grått.



FTEISYF - Glee Cast from gleetrinidad on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar