onsdag 11 januari 2012

MacLovin part 3

Jag älskar ju min MacBook och min iPad över allt annat just nu, men mina prylar är inte bra för min sömn. Jag ser på film på datorn, samtidigt som jag läser iBook på iPaden och skickar sms på min iPhone. Sen ska jag sova, då stänger jag ner datorn och läser bara en "bok". Sedan lägger jag bort iPaden och kollar facebook "en sista gång" innan jag ska sova.

Försöker sova i fem minuter, det går inte (jag har inte kunnat somna på mindre än en halvtimme på tio år, varför skulle det gå nu helt plötsligt?) och tar fram iPaden igen. Kollar om det hänt något sedan jag var online för fem minuter sedan. Det har det inte. Läser ett kapitel till. Har fortfarande inte hänt något nytt. Twitter då? Inget nytt. Tumblr? Massa nytt. Orkar inte. Lägger undan den och försöker sova igen. Går inte.

Okej, jag erkänner det, mina prylar förstör min nattsömn. Jag måste skaffa mig klarare regler på när och var jag får använda dom! Haha. Som om jag kommer följa det ändå. Men jag kan ju låtsas...
Alla mina älsklingar och jag. Hur snyggt är det för övrigt att MacBooken har vitt äpple, iPaden ett svart och iPhonen ett silvrigt? Estetik är viktigt.

1 kommentar: