torsdag 24 mars 2011

Playing hookie.

Idag hade vi Avid-lektion. Jag har valt det själva för att få certifikat i programmet (klipprogram) men varje vecka så dör min själ lite under de där tre timmarna. Så eftersom Arash kom hem halv fem imorse efter att ha filmat med Lasse och Marie och jag sov jätteoroligt var det inte så speciellt svårt att trycka "stäng av" istället för "snooze" när klockan ringde 07:40. Istället vaknade jag lycklig kl 11, utsövd och med en tacksam själ. Jag vill ju inte ens bli filmklippare, vad tänker jag med?! Och om jag ska bli det så ska jag fasen jobba i final cut som är så mycket bättre!

Reklamen är klar förresten! Så skönt! Idag ska vi kolla så att den ser bra ut i bion, och så ska vi skriva produktionsrapport och reflektionsprotokoll om vår upplevelse den här kursen. Har jag nämnt att jag längtar efter arbetslivet? :) och föresten, min iPhone har förstört min skrivförmåga i Word. Jag stavar fel och låter det vara för jag tror att "auto correction" fixar det, jag trycker på space två gånger och tror att det ska bli en punkt och sådant. Ojoj...

(ang. rubriken: det betyder skolka, och var tillsammans med tardy bland det första jag fick lära mig på college. Tardy är att komma försent.)

Location:Vasagatan,Falun,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar