torsdag 17 mars 2011

Blocket och celsius.

Min föräldrar har ringt och stressat mig om allt som ska säljas, och att det kan ta tid, vilket jag inte trodde. Snäll som jag är lydde jag dock, och lade igår upp min soffa på blocket för försäljning (dock från den 31 mars, annars har vi ju ingenstans att sitta!). Nu ringde någon och köpte den utan att ens pruta. Jahapp, det var ju jobbigt. Not. :)

Det har varit massa serverstrul på skolan, så vi tar ännu en ledig dag. Jag läser på om lchf igen. De jag ska bo hos i Stockholm äter mest det, och om inte jag gör det också kommer jag gå upp i vikt eftersom fett + kolhydrater gör det med kroppen. Antingen eller, inte båda samtidigt. Så jag måste börja lite lätt redan nu eftersom man blir helt galet trött i början och får huvudvärk, och det kan jag ju inte ha på praktiken. Dock har jag ju inte ätit onödigt socker nu på 2,5 månad så det är ju alltid något! Så nu läser jag om mellanmål på stan och lchf-sushi, detta kommer nog gå. Sushin är ju min största svaghet... jag kanske ska gå över till sashimi istället, vilket är sushi utan riset. Bara fisk, mums!

Men som sagt, under praktiken har jag inte råd att vara seg och trött. Jag ska vara så jäkla bäst, de ska aldrig ha haft en bättre praktikant än mig. Jag ger mig in i en stenhård bransch, då kan man inte sitta vid sidan av och titta på. Så jag har beställt Celsius, den superhypade energidrycken i bloggvärlden för tillfället som inte höjer blodsockret och som sägs bränna kalorier. Jag är egentligen mot energidrycker, men jag ska ju knappast dricka en om dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar