måndag 7 mars 2011

Arg igen.

Jag blir lite irriterad över praktiken. Imorse fick jag förfrågan om jag inte ville vara på TV4 Falun. Jag höll på att sätta frukosten i halsen av chocken och sa sedan nej ungefär tusen gång. ALDRIG I LIVET. Blev superdeppig och ville knappt leva längre, men sa att om det verkligen inte finns något i Göteborg är jag hellre i Halmstad. Absolut inte i Falun där jag om en månad inte har någonstans att bo och knappt kommer känna någon längre.

Sedan mailade produktionsbolaget jag mailade i fredags och sa att jag nog kan få vara hos dom, fast endast i fyra veckor. Det är ju ändå helt okej, men då måste jag ju ändå hitta något annat ställe som vill ha mig de resterande fem veckorna. Så, tillbaks på ruta ett egentligen. Fast de jag fått svar från nu verkar schysst, då skulle jag få vara med på inspelningen till en ganska känd filmserie som går på 5:an tror jag. Och observera: detta är en praktik som jag i så fall fixat helt själv, utan någon inblandning från skolan.

Så just nu känns allt ganska jobbigt. Igen. Jäkla skit, att det ska vara så svårt. Lite irriterande när det från början lät "Ja, men vi fixar in dig på SVT Göteborg hur lätt som helst!" och nu kanske jag inte ens får praktik i Göteborg ens. Dåligt att lova något man inte kan hålla. Riktigt dåligt.

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig! Blir alldeles upprörd för din skull. Ska jag maila Pernilla?

    SvaraRadera