tisdag 15 mars 2011

Japan.

Innan 2004 hade jag aldrig hört ordet tsunami. Innan 2011 hade jag aldrig hört ordet härdsmälta. Helt plötsligt har jag en ny vokabulär som jag önskar att jag hade sluppit. Ord som är synonymt med död, lidande och hemskheter. Igår såg vi på nyheterna att så länge det innersta skyddet i kärnkraftverken är intakt så är läget under någorlunda kontroll. Idag vaknar jag och ett av de skydden har gått sönder. Folk blir utsatta för strålning, och det är på väg mot Tokyo. En av de städer jag vill åka till mest i hela världen. En stad med 34 miljoner invånare. Hade jag varit religiös hade jag bett för Japan, fast i detta läget gör jag det nästan ändå. Ber om att det ska vara nog nu, att de dygn som har varit ska ha varit det värsta och att det nu bara ska bli bättre. Snälla låt det vara så.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Vasagatan,Falun,Sverige

1 kommentar: