fredag 4 mars 2011

Never Let Me Go.

Sådär, nu har jag sökt min typ femte praktikplats i Göteborg. En enda har svarat med att de inte tar emot fler. Så himla dålig stil, hur svårt är det att svara på mail? Men nu håller jag tummarna för det sista stället jag mailat, det verkar bra.

Jag har varit ledig i tre dagar och klättrar lite på väggarna. Jag har dock haft regelbunden kontakt med alla våra statister, det är ett heltidsjobb bara det. Vi ska ha 15 olika statister med på olika tidpunkter, i olika kläder som ska göra olika saker. Jag kommer ha fuuullt upp under inspelningen, tur att vi har en kameraass på söndag i alla fall där jag gjort det tightaste inspelningsschemat någonsin.

Ikväll blir det myskväll med god mat och chips. Arash fick välja chips och dipp (äckliga) så att jag inte ska äta så mycket haha. Bästa bantningstipset någonsin. Sen blir det väl någon bra film ikväll också. Igår såg vi en jättebra film som hette Never let me go, med Keira Knightley, Carey Mulligan och Andrew Garfield (ekonomisnubben från The Social Network). Den var bra fast tung, tankeväckande och lite sorglig. Men jag gråter ju till Hitta Nemo så man kanske inte ska lita på mig när det kommer till sånt. Klart sevärd i alla fall, nu vill jag läsa boken också för jag har hört att den ska vara riktigt bra också.

Bra film. Den utspelar sig delvis på en brittisk internatskola också, den enda ingrediensen som egentligen behövs för en bra film!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar