tisdag 31 maj 2011

Vapiano.

Idag på lunchen var vi på vapiano, ett väldigt trevligt ställe på sturegatan. De har pasta, pizza och sallad, inte så optimalt kanske, men herregud vilken trevlig personal! De lagar maten framför en på beställning, och när jag bad om en pasta carbonara utan pasta höjde hon inte ens på ögonbrynen utan frågade om jag ville ha ruccola till istället. Så skönt! Så jag kunde se allt hon lade i; bacon, ost, grädde och ägg. Så tacksam och så gott.

Självklart kunde ju en i crewet inte undgå att lägga märke till min mat och kommentera, gärna högljutt så att alla skulle höra. Suck. Ingen annan sa något dock eller ens tittade, de är fina mitt crew. På henne lät det typ som att jag var dum i huvudet som inte åt pasta, men det är väl snarare hon som är det som lägger sig i vad jag äter! Så nu är jag mätt och glad, bara resten av eftermiddagen att ta tag i! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Kommendörsgatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar