onsdag 4 maj 2011

Ordentlig Cecilia.

Idag har det gått fyra månader sedan jag slutade äta godis, kakor, tårta och läsk. Förutom en fridag då på påskafton. Det går superbra och nu är jag inte det minsta sugen på att börja äta det igen. Tyckte mest att det hade en konstig eftersmak med allt socker sist :P

Dessutom känns det bra att inte ta godis från godisskålen varje dag, att inte äta kakorna till eftermiddagsfikat utan bara frukten och att dricka vatten till maten istället för saft eller läsk. Det känns bättre i kroppen så, och i sinnet för den delen. Och eftersom jag jobbar så mycket nu och står i princip hela dagarna äter jag bra också, fem mål om dagen minst. Frukost, mellanmål, lunch (som jag längtar efter hela dagen, vilken lyxmat ska jag få gratis idag då? haha), mellanmål och middag. Denna veckan har jag ätit strömming, lax och flundra. Har funnits andra alternativ också varje dag men jag har bara varit sugen på fisk.

Så det känns bra. Livet är bra. Jag trivs där jag bor, mycket bra till och med, jobbet är roligt och de jag jobbar med jättetrevliga och roliga, jag gillar Stockholm och på fredag kommer Arash hit. Visst skulle jag kunna oroa mig för framtiden, men just nu tar jag dagen som den kommer istället. Det mesta brukar lösa sig, så även det här. Och dessutom berättade mamma idag att jag ska få den finaste presenten, fick nästan tårar i ögonen när jag tänker på det bara. Oj, vad jag älskade min mormor, det känns så himla fint att jag ska få något som var hennes. 2 veckor kvar till min 25-årsdag, känns overkligt men bra. Vuxenlivet hägrar och jag är fylld av hopp!

1 kommentar:

  1. Tänk inte på morgondagen, vid det här laget vet du ju att det mesta ordnar sig!:)

    SvaraRadera