söndag 1 maj 2011

Valborg.

Så var Valborg i Uppsala över. Jag är dödstrött, har bara slappat hela eftermiddagen idag. Orkar knappt säga vad som hände, men jag hade skoj. Intensiva dagar, somnade i princip i samma sekund som jag la huvudet på kudden, väldigt ovanligt för mig eftersom jag brukar ta väldigt lång tid på mig att somna. Men jag har druckit och sprutat champagne (otippat, trodde jag aldrig att jag skulle göra, men man tar seden dit man kommer) och så har jag tittat på otroligt mycket folk, dansat och lyssnat på liveband och träffat Jennifers trevliga kompisar. Skoj var det, men nu är jag trött som sagt.
Vi var och kollade på forsränning, det var populärt bland alla.

Uppsala domkyrka, mycket fin!
Jennifer och champagne, klockan 10 på förmiddagen. Är det Valborg så är det som sagt. :)
Det var helpackat vid ån, jag såg knappt ens flottarna :) haha.
...Om de inte flöt förbi alldeles bredvid mig.
Mycket folk!
Sen var vi i en park med tusentals andra människor. Vissa var utklädda vilket var smart eftersom det var totalt omöjligt att hitta varandra annars. Telefonnätet var överbelastat och mobilt internet var bara att glömma. Min telefon var helt onödig alltså, förutom att ta bilder med :)
Några tusen i parken. Värsta festivalstämningen, synd att det var så kallt bara.
Kyrkan på natten.
I Uppsala uppmuntar dem en att dricka vatten, till skillnad från i Halmstad. Dessa flaskor delades ut överallt, inte ofta man ser en krogkö där alla står och halsar vatten. Mycket bra och uppskattat!

Nu är jag megatrött, hoppas jag sover precis lika gott ikväll som jag gjort de senaste två nätterna haha. Totaldäckad.

1 kommentar:

  1. Du är välkommen tillbaka nästa år! ;) Hoppas du sov gott! Min tenta gick helt okej tror jag ändå, men nu är jag rätt bra trött jag också. puss på dig!

    SvaraRadera