söndag 15 maj 2011

Min helg.

Igår vaknade jag tidigt och gick en lång promenad. Det var riktigt härligt att börja morgonen så, och sen gå hem och duscha och äta frukost. Efter det gick jag in till stan, men först till Tegnérgatan och café Frosseri. Där säljer de raw chokladtryfflar, som är helt utan socker. De höjer alltså inte ditt blodsocker, utan är snarare nyttiga! Jag var ju bara tvungen att prova :)


Chokladtryffel med hasselnötter. Väldigt lite, men alldeles perfekt också.


Den var riktigt god! Eftersom den är sockerfri räknas inte den som godis, men vänta bara... Det blev en fridag igår ändå.

Efter frosseri gick jag till Drottninggatan för att prova retroklänningar på Beyond retro. Jag är helt förälskad i mad men-stilen, vill bara ha massa fina klänningar med stora kjolar! Hittade inget helt klockrent tyvärr, men några fina saker. Inget köp blev det.


Drottninggatan via telefonens vanliga kamera...


...och via appen HDR PRO. Ganska mycket snyggare, eller hur?

Jag gick runt en stund i stan, och hittade en av mina favoritsaker vid Sergels torg! En internationell matmarknad! Vilken lycka. Jag gick runt hur länge som helst och tittade på krokodil- och kängruburgare, engelsk fudge i alla regnbågens färger, spansk paella och sen hittade jag det: nutellacrepes. Bye bye sista fridagen, jag älskar crêpes! Kan vara bland det godaste som finns, så jag var tvungen att köpa. Den var riktigt god och jag var nöjd med mitt beslut.


Fick dock inget kort på själva crêpen, den gick åt för snabbt...


Stor marknad!


Mer marknad.

På kvällen blev jag bjuden på jättegod mat av hyresvärdarna, sen åkte jag till Kungsholmen och såg på Eurovision hos Malin. Det var skoj, gud vad spännande det blev! Imponerande av Eric, nice work. Tog tunnelbanan hem sen, överlevde och kom hem oskadd, mor och far var lite oroliga :)

Och idag vaknade jag först i hela huset, en timme senare skrek magen så då var jag tvungen att gå upp och äta. Strax efter kom de andra upp, vi var nog alla lite slitna. Efter frukost skulle jag handla lite, så jag tog på mig träningskläderna och gick 5 km innan jag kom till affären. Fick se kaknästornet up close för första gången också.


Sen handlade jag, gick hem igen och åt en av mina absoluta favoritmåltider: keso, brieost och en vällagrad delikatesskinka. Ååh, älskar det!


Mums!


Titta så gott! God skinka lindad runt en riktigt krämig bit brie. Jag får nästan rysningar :)

Resten av dagen ska jag bara slappa nu! Så skönt med helg!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Wittstocksgatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar