torsdag 12 maj 2011

Torsdagen.

Imorse vaknade jag 6:40 av mig själv. Låg och stirrade i taket i en halvtimme innan det var dags att gå upp, varför gå upp tidigare liksom? Igår hade vi två timmars övertid. De varnade om det redan efter lunchen, och ingen suckade, himlade med ögonen eller klagade. Det måste ju göras, att klaga är bara onödigt! Härlig inställning, en av anledningarna till att filminspelningar är så bra arbetsplatser. En annan anledning är övertidsmackor.


Vid övertid beställs det mat till oss, igår baguetter och wraps från Sandy's. Mumsigt. Igår var det helt hopplöst att filma ute också, byggjobbare överallt. Jag sprang som en galning mellan husen för att försöka få tyst på alla under tagning, inte det lättaste. Under hela eftermiddagen fick jag stå på ett tak och tysta två betongjobbare så fort det var tagning. De var riktigt snälla dock, kanske för att jag bjöd på kaffe och kakor som plåster på såren. Nu kan jag allt om hur man gjuter betong. De erbjöd mig att hjälpa till men där gick min gräns...


Min utsikt från taket var inte den bästa, men denna var desto bättre:


Gården vi filmar på är så himla fin, där blommar körsbärsträdet än.

Idag filmar vi inomhus, perfekt eftersom det kanske ska regna. Fast mig spelar det ju ingen roll, jag är ju ändå portvakt utanför som vanligt...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Lidingövägen,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar