tisdag 24 maj 2011

Nystart.

Jättetrött! Intensiv morgon, sen fullspäckad dag på jobbet. Det växlade mellan stormvindar, solsken och ösregn, ofta på mindre än två minuter. Några gånger regnade det samtidigt som solen sken, bisarrt. Lasse B var tillbaks idag, så himla mysig man. Genomtrevlig verkligen, skönt när kändisar överraskar en positivt. Jag klättrade även på ett tak idag för att fråga en taktvättare när han skulle sluta. Skakade lite i kroppen, men jag var stolt över att jag faktiskt gjorde det. Höjdskräck när det kommer till jättehöga hus på Östermalm, läskigt!

Men jag kan däremot säga att mitt sötsug fixade sig ganska mycket på en dag. Har en ny utmaning med sockerförbud, och kolhydratbristen håller mitt blodsocker på en jämn nivå. Åt två kokta ägg med liiite kalles och a-fil med några valnötter till frukost, en supergod sallad med mozzarella lindad i parmaskinka och jättegod fet sås och nu har jag precis ätit en skinkomelett. Lätt som en plätt att skippa kolhydraterna ju, bröd och pasta har jag ändå knappt ätit sen jag flyttade hit.

Imorgon ska jag simma innan jobbet. Badet öppnar 6:30 på onsdagar, så det blir perfekt att simma ungefär 45 minuter och sedan duscha, byta om och äta frukost på jobbet. Ibland har vi kokta ägg där men oftast är det bara mackor, så jag ska ta med mig grekisk yoghurt, några valnötter, ölkorv och baby bell som jag ska äta. Lite udda kanske, men så gott :) lchf - here we go again. Eller typ i alla fall. Jag kommer inte vara helstrikt, speciellt om jag märker att huvudet inte hänger med. Dock bara långsamma kolhydrater! Eller kanske någon potatis ibland, det är ju så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar