söndag 29 maj 2011

Dagens mat:

Frukost: 1 ½ dl turkisk yoghurt med lite hallon och blåbär

Lunch: en stor bit ryggbiff med mycket persiljesmör och en stor klick kall vitlöksås.

Mellanmål: ca 1 dl vispgrädde med lite bär.

Till kvällsmat blir det nog några skivor gräddost med bregott. Mums!

Hungrig? Njaa, det kan jag inte påstå. Lagom, som jag är för det mesta på denna maten. Sist jag åt lchf struntade jag nog tyvärr i de sista initialerna lite för mycket; jag åt inte tillräckligt med fett. Det kompenserar jag för denna gången, rejält! :) Blir mätt och håller mig länge utan blodsockerdippar. Lovely. Jag mår bra, jag är gladare och min mage krånglar ingenting. Att äta så här passar mig, även om jag kan sakna att kunna äta typ en banan. Ibland kanske, jag får helt enkelt se om det går.

En blogg jag verkligen gillar: Anna Halléns om low carb. Hennes bok om lchf-husmanskost är också riktigt bra. Hon vägde 137 kg och bantade varje dag mellan åldrarna 15-35, vilket betyder att hon gick upp hur mycket som helst. Började äta kolhydratsnålt och mår idag bra och är på en hälsosam vikt. Imponerande!

(Ja, jag blir lite lätt fanatisk, har läst LCHF-bloggar och forumet kolhydrater.ifokus.se hela dagen haha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar