torsdag 19 maj 2011

Torsdagslista.

Den här listan snodde jag från en annan av mina favoritbloggare: Sandra som driver Nio till fem. Jag sitter på jobbet, vad passar då bättre än att fylla i listor?

Matvanor:

Bästa maträtt? Kvibillespäckad fläskfilé på Fridolfs, i princip allt min pappa lagar, sushi och så älskar jag en riktigt krämig pasta.
Bästa efterrätt? Just nu: nutellacrepes. Men allt med choklad, eller jordgubbar.
Bästa dryck? Vatten! Slår allt.
Hatdryck och maträtt? Whiskey och all mat som är stark.
Bästa alkoholdryck? Öl och rödvin.
Använder du smör på smörgåsen? Bregott är bäst.
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis i så fall, om det inte är en djungelvrålpåse.
Bästa soppan? Potatis och purjolökssoppa.
Favoritglass? Pinkberrys syrliga yoghurtglass med jordgubbar på.

Shoppingvanor:

Hur mycket shoppar du för varje månad? Runt 500 kanske. Max.
Har du mer skor än kläder? Nej, verkligen inte. Skulle egentligen klara mig med bara converse.
Favoritplagg? Kjol och klänningar.
Favoritfärg på kläder? Rosa. Jag är en sån tjej. Men det är fint och glatt och jag passar i det.
Favoritfrisyr: Hmm. Svårt att säga, men ibland får jag en bra hårdag men det går aldrig att förutse. Tycker mitt hår ändras hela tiden, men det ser jag nog bara själv. Men frisyr? Flätor, lockat, uppsatt lite på sidan, jag gillar det mesta.
Bästa mönster: Blommigt.
Bästa accessoar: Iphonen? Haha.
Hatplagg? Allt som innebär en Playboylogga, det fulaste som finns.

Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du? Praktik! Jag är snart utbildad, då vill jag helst bli typ tv-producent eller projektledare, men kan tänka mig att börja som kaffehämtare. Allt för ett jobb.
Vad vill du bli? Se ovan. Vill även bli lycklig för alltid och få massa inspiration, skriva en lika framgångsrik bokserie som Harry Potter och kunna resa runt världen i resten av mitt liv n
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Absolut.
Är lönen viktigast? Nej i så fall har jag verkligen valt fel yrke! Det viktigaste är att vilja gå upp på morgonen tycker jag.

Lite allt möjligt:

Har du barn? Nej, det passar sig inte riktigt som student. Om några år, när jag fått jobba lite!
Är otrohet okej? Extremt inte okej.
Älskar du någon? Äschen Bäschen. Also known as Arash.
Betyder familjen mycket för dig? Ja, mest faktiskt. Tillsammans med Arash då. Jag älskar egentligen att bo borta från Halmstad, för när jag väl kommer hem och får umgås blir det så mycket mer speciellt. De är bra, min familj.
Vart åker du helst på semester? Storstad. Gärna USA. Älskar USA. Tycker om att gå på stora gator och se på hus, äta god mat och shoppa. Storstadssemster är min favorit!
Bästa klimatet? Kjol och klänning utan något mer, sol och sommar, runt 25 grader.
Hemmafest eller krogen? Hemmafest alltid! Tycker inte speciellt mycket om att gå ut nuförtiden, blir aldrig lika roligt som en hemmafest med alla ens vänner.


Jag avslutar med den här fina bilden, enbart för att jag tyckte den var så fin.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Sturegatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar