söndag 15 maj 2011

Inspirerad och motiverad.

Precis innan jag flyttade till Falun vägde jag mindre än vad jag gjort sedan jag började på gymnasiet. Jag har på sista tiden funderat över hur jag lyckades med det, jag gick ner allt jag gick upp i USA plus lite till på mindre än ett år. Jag bodde hemma, jag åt normalt och allt jag brukat göra och gjorde inga särskilda förändringar där. All skillnad kom från träningen. I januari började jag springa och fortsatte med det ända till jag flyttade. Inte speciellt snabbt, inte jättelångt, men jag sprang i alla fall. Och sen började jag som brevbärare och sprang i trappor på dagarna. När sommaren var över vägde jag 6 kg mindre än vad jag gör nu, och var ganska vältränad för att vara jag.

Så nu är jag peppad igen. Promenader och jogging har jag börjat med igen och det känns skitbra, förutom när det kommer till en sak: mina hälar och benhinnor. Jag har skoskav över hela hälarna vilket gör skitont och definitivt hindrar mig från att ta i så mycket som jag skulle kunna, och compede som är världens bästa skavsårsplåster och som jag alltid hade som konståkerska är alldeles för dyrt. Mina benhinnor har jag nästan alltid haft problem med, så fort jag börjar träna så får jag ont.

Så idag kom jag på det: jag ska börja kombinera mina löpturer med simning! Det är ju helt perfekt, benhinnorna får "vila" samtidigt som jag även tränar armar, rygg och mage. Dessutom är det en ganska billig träningsform och det finns ett badhus precis vid stadion, inte alls speciellt långt från mig. Jag är så himla peppad, ska dit redan imorgon efter jobbet och köra en första gång!
GIH-badet, here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar