onsdag 26 oktober 2011

You are the weakest link.

I studion bredvid oss här på dramahuset så spelar de just nu in tävlingsprogrammet "svagaste länken". Jag gick precis förbi sminkrummet där projektledaren klockan halv åtta på morgonen tvingade de deltagande att repetera sina "jag heter blabla, är så här gammal och jobbar som detta och jag är inte den svagaste länken!"

Blev lite lätt illamående. Dessutom gjorde hon två tummar upp åt dom under hela deras tal. Överengagerad? Ja.

Vi pratade om detta häromdagen. Svt drama är ganska "fint" att jobba på enligt vissa som jobbar här. Lite att om du säger att du tittar på trean/femman/något kommersiellt så är du en sell-out. Okej, kanske inte riktigt men typ :) Då tycker dessa att tävlingsprogram som hyr in sig hos oss inte alls hör hemma här. "de ser lite annorlunda ut, de som jobbar med såna program, eller hur?"

Haha ja, de är fixade, har piffiga kläder och frisyrer och är allmänt käcka. Det är inte vi andra, vi ser ut som träsktroll bredvid dem. Jag bryr mig inte, jag tar ju exakt allt som dyker upp så att döma ligger inte riktigt för mig nu... Fast helt ärligt, de är fasansfullt piffiga alltså, de där tävlingspersonerna.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Andra Bassängvägen,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar