tisdag 11 oktober 2011

Bang.

Kunde inte sova i natt. Tittade på klockan sista gången vid två, då var jag klarvaken. Sedan var jag vaken någon halvtimme vid fyra också. 05:40 ringde min klocka. 06:30 var jag på jobbet och kokade kaffe, skar upp pålägg och packade en kundvagn med saker jag skulle ha med mig ut på plats. Idag är jag nämligen inspelningsass för second unit för första gången någonsin. Jag är alltså fikaansvarig vilket kanske låter löjligt men jag skämtar inte när jag säger att det är en oerhört viktig position. Ingen frukost = argt team. Inget kaffe = förbannat team. Inga nötter eller choklad = team vägrar jobba. Okej, kanske inte men nästan.

07:30 satt jag och skådisarna i en ny gigantisk bil. So far so good. Till jag missbedömmer avståndet till en parkerad bil och kör sönder min sidospegel. Jäkla klant. Åh, vad arg jag var på mig själv!! Lyckligtvis fick inte den andra bilen en skråma. Puh.

Sen har jag kokat kaffe, plockat med fika och hjälpt cateringen med att plocka upp lunchen. Såg fantastiskt gott ut, men jag hade med mig egen lunch. Har inte råd att äta ute varje dag och dessutom är den oftast lite för kolhydratstinn för min smak, till och med salladen innehåller bulgur. Blää. Jag åt lax med stekt ägg och smält smör :D haha. Konstig kombo, men jättegott och fullt av protein och fett! Och dessutom har jag hittat den enda mataffären i hela Stockholm som inte har smörbrist. Helt sjukt det där, tomma hyllor överallt!

Nu ska jag fortsätta jobba, hoppas jag slipper fler missöden idag...


Kaffe, the och sockerbomb. Jag plågar ju mig själv, det vet jag ju men jag köper ändå alltid mina favoriter. Marabou med daim, mörk choklad med havssalt, vindruvor och havrekakor med choklad mellan. Seriöst, nu dreglar jag, men inte en smula kommer in i den här kroppen.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Drottningholmsvägen,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar