måndag 10 oktober 2011

Runner utan bil.

När jag kom på morgonen idag satt det en lapp på mitt bord att jag skulle köra ut 40 lysrör till second unit innan klockan 12. Gick ner till elförrådet där en man stod med vår bokningslista och kliade sig i huvudet. Det fanns bara 6 stycken hos oss på svt så han fick ringa ljudobildmedia (mitt andra hem) och beställa lysrören till mig istället.

Allt lugnt där än så länge. Jag går upp på kontoret igen, hämtar min bilnyckel och går ner i garaget. Öppnar grinden och ska blippa upp bilen när jag märker att min bil är borta. Jag går runt i hela garaget men den står ingenstans. Tänker att jag kanske glömde ställa ner den i garaget i fredags så jag går upp på gatan och kollar. Tomt.

Tusen tankar hinner snurra i mitt huvud, "åhnej jag har slarvat bort en bil, jag kommer aldrig få ett jobb igen, jag kommer bli känd som runnern som slarvade bort en bil!"

Då slår en tanke mig. Sa inte platschefen i förra veckan att han skulle låna min bil några dagar när de skulle ut på rek? Jag går upp på kontoret, frågar försiktigt om någon tagit min bil och halleluja, den var utlånad!! Jag hade inte slarvat bort den! Vilken lycka! :) fick dessutom ta den lilla svt-bilen istället, så skönt med en lagom stor bil istället för el bilo enormus.

För övrigt: grym träningsvärk i rumpan idag, för övrigt mår jag bra. Cyklade oerhört sakta till jobbet idag dock, hade ingen kraft överhuvudtaget. Lovely!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Södra Hamnvägen,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar