onsdag 26 oktober 2011

Tänk om det hade varit så att springa utomhus också!

Idag efter jobbet cyklade jag till Friskis city för att träna. Hade egentligen tänkt köra ett core-pass idag men var inte sugen, så jag avbokade det i morse och tänkte springa lite och sedan gymma. Jag har inte sprungit på hur länge som helst, så jag hade inga egentliga mål utan tänkte bara springa så länge jag orkade. Jag åt lunch klockan 11 idag och stod på löpbandet vid 17, jag hade aldrig fixat att börja springa vid den tiden med mat med kolhydrater i kroppen och dessutom vara på bra humör. I ♥ LCHF. 

Hur som helst, det enda bandet som var ledigt såg lite underligt ut. Det fanns en stor skärm och där fanns en knapp som det stod "games" på. Okej, tänkte jag och tryckte igång det. Så himla roligt! Det var ett löpband som styrdes av hur jag sprang; var jag långt fram på bandet så gick det snabbare och jag bromsade in genom att springa längre bak. När det gick fort sprang min gubbe långt uppe på skärmen och sakta så var hon längst ner. Spelet gick ut på att undvika snabbmat som dök upp på skärmen, för träffade jag en hamburgare blev hon tjock och då blev det JÄTTEtungt att springa och jag fick öka takten jättemycket för att hon inte skulle trilla ut för då blev det game over.

Fatta var roligt?! Jag tänkte inte ens på att jag sprang! När jag tog bilden här hade jag sprungit i 12 minuter, och helt plötsligt hade det gått en halvtimme. Jag hade nog kunnat springa lite till, men det fick räcka tyckte jag. Helt fantastiskt. Jag ska alltid ta det bandet om det är ledigt!
Fantastiskt roligt löpband! Här var hon ganska tjock, men som tur blev hon lite smalare av bikinibilden framför ;)

Såhär svettig vad jag efter en halvtimme. Man ser egentligen inte ens här, men det rann verkligen av mig! Så härligt! Men jag ska försöka ge träningen tid den här gången, jag behöver inte bli smal på en månad. Återigen, det är asjobbigt att inte ha en våg men samtidigt en välsignelse. Jag ska fokusera på att bli frisk och stark, men till min födelsedag om ett halvår vill jag gärna se lite resultat. Långsiktiga mål, det får ta den tid det tar! Sist jag gick ner nästan tio kilo så tog det ju ungefär 8-9 månader. Ett kilo i månaden känns som ett bra mål, jag har inte bråttom :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar