lördag 15 oktober 2011

En lördag.

Så sitter jag här en lördagsförmiddag och dricker lakritsté på ett av Stockholms flottaste advokatkontor. Helt normalt. Förutom att jag tappade hakan när jag gick in och jag kan inte bestämma mig för om teet är det godaste eller äckligaste jag druckit. Godaste tror jag. Smakar sjukt mycket lakrits. Märket är clipper, fancy ska det va på en filminspelning.

Kontoret har ett gigantiskt bibliotek precis när man går in och ser väldigt amerikanskt ut, och ligger alldeles bredvid auktonsfirman Bukowskis. Jag passar in som handen i handsken i mina slitna jeans, ärvda gamla lyle&scott-tröja och en oerhört slarvig fläta. Tur att jag inte följde mina drömmar från 12-års ålder och blev advokat (såg för mycket ally mcbeal). Jag hade inte passat in :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Kommendörsgatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar