lördag 8 oktober 2011

Ska bli en mindre Cecilia.

För tre år sedan vägde jag nästan tio kilo mindre än vad jag väger idag. Det är väldigt mycket. Jag vantrivs väldigt mycket med hur jag ser ut nu, så det är dags att göra något åt det. Lyckligtvis har jag ingen våg här i Stockholm, så jag måste gå på måttband och bilder vilket är bra tror jag. Alldeles för lätt att bli besatt av de där siffrorna.
 
Cecilia för tre år sedan, Cecilia idag. Tio kilos skillnad. Kanske inte syns jätteväl på dessa bilder, men jag lovar, det syns.

 Så här såg jag ut då. Ååååååh vad jag saknar min tapet förresten! Men jag trivs bättre när jag är på den nivån, så nu ska jag dit igen. På ett hälsosamt sätt. Springa, gå långa promenader och äta bra mat. Heja mig! Jag har ju lyckats en gång, gick ner tio kilo när jag kom hem från USA. Då slutade jag äta socker, sprang ganska mycket och hade ett aktivt jobb. Vad är det som säger att jag inte ska kunna lyckas den här gången? Och ingen stress heller, det får ta den tiden det tar helt enkelt!
Så idag gick jag runt Kungsholmen igen. Gick 8 minuter snabbare än sist! Yay. En lördag är en bra dag att börja sitt nya hälsosammare liv, med medvetna val. 

1 kommentar: