söndag 23 oktober 2011

Söndag.

Idag är det söndag, även känd som "stora matlådedagen". Jag tycker om söndagar. Sova länge, surfa bloggar och laga mat, kanske träna lite också?

Jag har för övrigt haft en mysig helg med Sandra och Mattias, i fredags åt vi tacos och såg på idol och igår var vi på naturhistoriska och såg även filmen "Born to be wild" på Cosmonova. Blev lite yr i huvudet för det är så vansinnigt STORT men filmen var bra. Jag vill också ha en orangutang. 

Men idag då. Vaknade vid tio, åt frukost vid elva, planerade maten för veckan och gick och handlade. Sedan åt jag lunch som blev så himla gott! Gjorde en omelett med den överblivna tacofärsen, lite grönsaker och creme fraiche och det var den godaste lunchen på länge. Så enkelt, så gott. 
 Eftersom jag har världshistoriens minsta kök så har jag inte precis mycket utrymme till att laga mat egentligen. Men det hindrar inte mig, if there's a will - there's a way! Det är lite roligt också för om jag vill använda ugnen och plattorna samtidigt så går inte det. Får planera smart alltså. Så först smörade jag på massa majonnäs på laxen och körde in den i ugnen på 225 grader i sisådär 30 minuter. När den var klar stuvade jag spenat med philadelphiaost och ungefär där tog bänkutrymmet slut. Bara att fortsätta på golvet! Så här ser det ut just nu. Kycklingen är till senare, då ska jag göra ostfyllda filéer med bacon runt, till det ostgratinerad blomkål. Gott.

Matlådor i mängder! Snart ska jag till Friskis och köra ännu ett cirkelgymspass, så skoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar