fredag 31 december 2010

Mitt 2010.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag blev sambo! Och jag åkte på tågluff och besökte en massa nya länder.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Att lyssna mer på mig själv och tro mer på mig själv, jag tycker att jag har lyckats med det. Det handlar bara om inställning, och då finns det inga hinder för att nå dit du vill.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men syrrans bästa kompis fick en supersöt liten dotter!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, turligt nog.

5. Vilka länder besökte du?

Lettland, Tyskland, Holland, Frankrike, Spanien och Italien.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Ja, ett jobb!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Den 9 juni, dagen då vi lämnade Halmstad på väg ut i världen. Förväntningarna och pirret! Spelar ingen roll att det tog så lång tid att komma till Amsterdam, det var skoj ändå.

8. Vad var din största framgång 2010?
Jag får väl säga att jag lyckades få Arash att bli kär i mig :)

9. Största misstaget?
Inget.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, det tror jag inte. Fast ibland önskade jag det i somras så jag skulle slippa springa i fler trappor...

11. Bästa köpet?
Interrailbiljetten!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och filmer.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket! Arash, Hvita, småbusarna, upplevelser!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Alla låtar med Taylor Swift.



Driver's seat - Sniff'n the tears
Don't stop believin' - Glee Cast
Change of the seasons - Sweet thing
Falla fritt - Melissa Horn
Marry you - Glee Cast
Whip my hair - Willow Smith
If it kills me - Jason Mraz

Eller ja, alla låtar med Glee och Taylor. Det är typ det enda jag lyssnar på.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var väldigt glad, så jag skulle nog säga att jag var gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sparat mer pengar, jag är så dålig på det...fast hellre fler upplevelser än onödiga pengar på banken!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Lagt energi på saker jag tycker är tråkigt.

18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen i Halmstad.

19. Blev du kär i år?
Ja, väldigt väldigt kär.

20. Vem var din favoritperson?
Arashen.

21. Favoritprogram på TV?
Gleeeeeee!

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.

23. Bästa boken du läste i år?
Jag har läst alldeles för få böcker i år och jag kommer inte på en enda att säga, trots att jag ändå läst en del böcker. Ååh.

24. Största musikaliska upptäckten?
Jag gjorde nog ingen musikalisk upptäckt. Mina favoritartister började jag ju att lyssna på innan 2010.

25. Något du önskade dig och fick?
Ja, Taylor Swift-biljetterna! Och symaskinen. Och lycka och kärlek.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Groddräkten :(

27. Årets bästa filmer?
Shutter Island, Inception, Easy A, Harry Potter, The Social Network, och jag är säker på att så fort jag får chansen att se Toy Story 3, Black Swan, The King's Speech och The Fighter kommer de nog att kvala in på toppen av min lista.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Inte så mycket. Vi skulle ju börja filma dagen efter så jag sov mest, och fick Buffyboxen. Åhh, den kvalar in under favoritpresenter också!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inte vad jag kommer på. Kanske om de beslutat att höja csn till en rimlig nivå, helst så man slipper ligga under existensminimum längre.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Blandat som alltid. Jag kommer nog aldrig bestämma mig för en "stil", jag gillar alla kläder. Fast gick jag bestämma skulle jag nog alltid gå runt i fina somriga klänningar. Typ som jag gjorde i LA då, saknar klimatet!

31. Vad fick dig att må bra?
Sova, god mat, Arash, lugn och ro och bra filmer.

32. Vem saknade du?
Hvita.

33. De bästa nya människorna du träffade?
De enda nya jag egentligen träffade var Arash 150 närmaste kompisar, men de verkar himla sköna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar