måndag 6 december 2010

Dag 18 – Min favoritfödelsedag.

Detta får bli ännu ett USA-minne faktiskt, jag kommer inte ihåg några andra födelsedagar ordentligt. Dessutom är ingen annan så väldokumenterad som min tjugoförsta födelsedag. Om det är min absoluta favorit vet jag inte, säkert var det någon när jag var liten och hade en nedräkningskalender hängande vid min säng två veckor innan födelsedagen.

Jag var i Las Vegas, bodde på Stratosphere Hotel längst upp på The Strip. Det var lååångt att gå, och dessutom runt trettio grader varmt. Jossan var med för att fira mig. På morgonen åt vi på IHOP såklart, chocolate chip pancakes har jag för mig, det var ju trots allt min födelsedag. Sedan gick vi. Och gick. Och svettades och gick lite till.
Vi spelade även lite och drack superstarka gratisdrinkar. Och gick lite till. Vi gick mellan nästan alla hotell, åt pizza på New York, New York och förundrades över berg-och dalbanan som går rakt genom hotellet, både utanpå och inne.

På kvällen drack vi ännu lite fler drinkar och skulle gått till Hard Rock Hotel, men det var jäättelångt och det var fortfarande väldigt varm, så det blev en ganska lugn kväll ändå. Men allt som allt var det väldigt skoj, trots att Las Vegas verkligen inte vad vad jag hade trott. Nästa gång jag åker dit ska jag ha ordentligt med pengar så jag kan spela mycket (och bo närmre centrum av The Strip).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar