tisdag 7 december 2010

Cillit Bang ♥

När jag och Arash kom till München i somras köpte vi äntligen våra älskade Starbucksmuggar. De är jättesnygga och i perfekt storlek. Direkt efter första användandet började de få märken inuti dock, hur mycket vi än diskade och skrubbade. Tråkigt med alldeles nya vita koppar som blir fula direkt. I morse fick jag nog och plockade fram hårdhandskarna: Cillit Bang. En minut senare var kopparna helt skinande vita utan ett endaste märke inuti.

Jag vill inte ens veta vad det där medlet innehåller, men jag älskar det av hela mitt hjärta. Bang och smutsen är väck! stämmer verkligen.

För att demonstrera tog jag en till mugg, en jag haft sedan jag var 5-6 år och som heller aldrig blir ren hur jag än diskar den:

En minut senare:
Ååååh, Cillit Bang. Om man ändå kunde få en årsförbrukning sådana i julklapp... (nej, det är verkligen ingen uppmaning, jag får hellre något annat!)

3 kommentarer:

  1. Gör du!! Vad roligt att någon annan är precis lika knäpp som mig. Han är assyr på Irak - Bagdad :D Tack snälla :D de är världens goaste! Lycka till med ditt chefsjobb. Det fixar du lätt med den inställningen!!!

    SvaraRadera
  2. Delar med mig av ett oprövat husmorstips här. Har hört att det funkar med såna där tabletter man tvättar löständer med också. :)

    SvaraRadera
  3. Då tipsar jag om citron och vatten, även citronkoncentrat funkar finfint, bang och smutsen är väck=)

    SvaraRadera