torsdag 2 december 2010

Bring me that coffee!

Idag när jag, Arash och Mats åt lunch (vid halv fem, helt normal tid) så påstod Mats att jag kan inte bli chef om jag inte dricker kaffe. Ungefär såhär formulerade han sig (fast på norska):

"Om du ska bli chef kommer ju folk snacka skit om dig, det ingår ju i att vara chef. De som röker kommer snacka skit när de röker och sedan går de in och dricker kaffe och fortsätter att snacka skit! Men om du då också dricker kaffe eliminerar du ju ett sådant tillfälle i alla fall. Så därför borde du börja dricka kaffe."

Så vad har jag precis gjort? Självklart har jag druckit en kopp kaffe. Rynkade på näsan hela tiden, men jag drack ändå. Yes, ännu ett steg närmare att bli chef på SVT!

3 kommentarer:

  1. Så du menar att du ska bryta de Alvbringska barnens trend och börja dricka sånt där svart gift?? Usch!

    SvaraRadera
  2. Haha ja, vi får väl se hur det går med det där... jag försökte påstå att te borde gå lika bra, men det var tydligen inte tillräckligt respektingivande! Tsss...

    SvaraRadera
  3. Haha, du får väl stå på dig lite och visa att te är lika coolt som kaffe då! :) (Om det inte skulle funka, så är kaffe med mjölk ganska gott faktiskt, efter ett tag alltså. Eller varför inte en latte eller en cappucino med extra socker i?) Äsch, att bli chef är definitivt possible utan kaffe! Jag tror på dig! :)

    SvaraRadera